Weer bijna thuis... - Reisverslag uit Obersiggingen, Duitsland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Weer bijna thuis... - Reisverslag uit Obersiggingen, Duitsland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Weer bijna thuis...

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

09 Juli 2016 | Duitsland, Obersiggingen

En zo voelt het ook, bijna thuis. Weer terug op bekende grond; talen die ik spreek, de supermarkt die er weer uitziet als een supermarkt met nagenoeg exact dezelfde producten als thuis en na de binnenkomst van de EU in Slovenië is het binnen Oostenrijk weer echt weer thuiskomen in west-Europa...

Na weken van hitte, op tijd vertrekken om de warmte voor te zijn en vooral weinig kleding onder het doorwaai motorpak had ik het voor het eerst weer koud op de motor. In Oostenrijk niet te vroeg vertrekken dus want dan is het (zeker op hoogte) nog flink fris.

In Oostenrijk ook de eerste regen... Bijna niets maar toch... "It took me by surprise". De verwachting was toch duidelijk droog en gewend als ik was in de hitte van de Balkan en alleen de binnenrent op te zetten had ik ook in Zell am Zillertal de buitentent gelaten voor wat het was. Tot rond een uur of elf in de avond het toch begon te regenen en de binnentent is weliswaar muggenproof maar zeker niet waterdicht dus dat sputterde lekker naar binnen. Midden in de nacht snel de buitentent nog even opgezet...

De volgende ochtend zwaar bewolkt het Zillertal uit, linksaf richting Innsbruck, richting westen. Recht de grijze bewolking en de regen in. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik in het oosten in een strakblauwe hemel de zon opkomen. Afscheid van het mooie weer, terug naar huis, de regen weer in...

• 09 Juli 2016 - 22:19

Henk:

Avond jammer he dat het er bijna op zit
    maar wel een mooie reis om op terug tekijken

groetjes henk

• 10 Juli 2016 - 19:40

Gerda:

Ik zal je schrijfsels missen als je weer thuis bent, ik heb er weer erg van genoten!