Weer thuis - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

24 Maart 2008 | Nederland, Leiden

Zaterdag 22 maart 2008, 10:25 uur lokale tijd. Touchdown landingsbaan Schiphol. Weer terug op nederlandse bodem. In San Fransisco is het dan half twee in de nacht en met uitzondering van een dipje en een hazeslaapje ben ik de hele (vlieg)reis klaarwakker geweest. Ik ben moe. Mijn biologische klok geeft aan dat het nu toch echt tijd wordt om te gaan slapen en voel een enorme jet-lag aankomen...

De lucht is loodgrijs en via de mail was ik al gewaarschuwd; de koudste pasen in tijden, sneeuw en winterse buien. Welkom thuis...

In de aankomsthal wordt ik opgewacht door moeders en PJ. Eerst maar eens een kop koffie; kijken of we die biologische klok verder in de war kunnen brengen. Daarna een dagje Amsterdam. 'Naar huis' stellen we nog een dagje uit. Met PJ nog een avondje doorhalen en dan toch eindelijk naar bed. Ik voel dat ik ondertussen alweer over mijn slaap heen ben maar val toch direct al een blok in slaap. Voor een paar uur; nog voordat het licht wordt wordt ik wakker, kan de slaap niet meer vatten en ga er met het eerste ochtendlicht maar uit. Koffie zetten, boekje lezen. Mijn biologische klok is aardig in de war en ik herken het van mijn aankomst in Tokyo. Ook daar werd ik de eerste dagen erg vroeg wakker. Dan toch door naar Leiden. Bij Henk en Rina de sleutels ophalen, ervaringen delen en dan stort ik toch langzaam maar zeker in en wordt het tijd 'thuis' op te zoeken...

Uitgeput stort ik op de bank, buiten sneeuwt het stevig, binnen is het 'leeg' en hoe vertrouwd het ook is, 't voelt nog niet als 'thuis'. Dat wordt nog flinken wennen. Ik voel me al met al knap leeg, moe, down en sinds lange tijd alleen. Ik zit duidelijk nog in de reis-modus en heb duidelijk nog helemaal geen zin in het 'gewone' en 'vertrouwde. Toch wel raar; vier maanden alleen op vakantie, me geen moment 'alleen' gevoeld en dan bij tuiskomst... Terwijl ik daar uitgeput me triest voel kan ik me (ineens) voorstellen hoe mensen aan de drank of drugs raken; welkom thuis...

Bij de videozaak maar een simpele, onderhoudende film gehaald waarvan ik het begin volledig mis in m'n gevecht met de slaap. Dan toch maar naar bed om wederom midden in de nacht wakker te worden. Tegen het ochtengloren val ik alsnog in slaap om vervolgens een gat in de dag te slapen. Het is ondertussen maandag 2e paasdag en tussen de sneeuwbuien door wordt het zowaar mooi weer. Dan er toch maar even uit. Vrieskou met een lekker zonnetje. Blauwe lucht met omringd door (lood)grijze wolken. Typisch nederlands weer en een magistrale nederlandse 'lucht'. Ik ben weer thuis...


Well I'm a round the world rambler
Just a fortune gambler
It's always good to be back home

[back home; golden earring]

  • 24 Maart 2008 - 17:56

    Gerda:

    Tijdens ons dagje A,dam dacht ik zo af en toe :"wanneer stort ie in ..........of wat er op lijkt". We hebben nog uren gelopen , tjonge wat een conditie .

    En ja de combinatie van uitgeput en triest is geen lekkere.
    Ik hoop dat als je morgen weer naar je werk moet/gaat je al wat beter voelt.

    ps ik heb vandaag ook van die mooie luchten gezien.

    Groetjes ..........


  • 24 Maart 2008 - 18:34

    Loes:

    .............. En toch welkom thuis....

    Het nagenieten komt vanzelf.....de foto;s nog eens rustig bekijken, je verhalen vertellen aan al je trouwe volgers .........

    Ik kijk er al naar uit.....bij een echt hollands pilsje....

  • 24 Maart 2008 - 20:21

    Peter S:

    Biologische klok is één..gewoon accepteren..is anders vechten tegen de bierkaai...........!

    Vermoeid zijn speelt op je zenuwen...de wereld is anders........geloof me!!

    Fijn je snel weer te zien !!

  • 25 Maart 2008 - 08:48

    Diana Seijsener:

    Hoi Timon,
    Welkom Thuis, hopelijk voelt het inmiddels wel weer zo. Heb je nog even om thuis te komen of moet je alweer snel aan het werk? Inmiddels ben ik ook weer terug bij Waternet. Dit keer op de 6de ipv 11de maar ik zal zeker van de week eens omhoog lopen om te kijken of je er al bent, want ookal heb ik je gevolgd toch weer eens leuk om het face-to-face te horen! tot snel.
    xxx Diaan

  • 25 Maart 2008 - 09:09

    Zus:


    ...en als je de drang tot reizen weer op voelt komen, kom je maar lekker naar t noorden. Je bed staat klaar!!!

    Kusvanjezus

  • 25 Maart 2008 - 11:48

    Rob:

    "Ik staar zo maar wat naar buiten
    Koude biefstuk op mijn bord
    Hier zit ik dan, zo eenzaam
    Dat het bijna prettig wordt"

  • 25 Maart 2008 - 20:38

    Peter D.:

    Ik staar over het water
    Dat net als ik
    Ooit in beweging was

    Welkom thuis Tim! Wanneer is de after party?

  • 26 Maart 2008 - 16:49

    Els:

    Hoi Timon,
    Welkom thuis in de winterse buien met hier en daar een zonnestraal.
    Hoop dat je binnen niet al te lange tijd je draai weer een beetje zult vinden. Dat zal niet meevallen na 4 maanden en flink wennen zijn.
    Tot gauw.
    Groeten,
    Els

  • 11 April 2008 - 23:31

    Erik:

    zo weer thuis...
    ... zucht ...
    haha welkom jochie,
    gaat wel weer wennen
    en zo niet... mwoah...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 156709

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: