The end... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Timon Knigge - WaarBenJij.nu The end... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

The end...

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

20 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

... is near (etc etc, "My Way" waarvan ik de versie van Herman Brood veruit de meest impossante vind maar dat terzijde).

Na twee weekjes rondtoeren weer neergestreken in San Fran. Nu ik ook wat andere steden heb gezien valt me vooral de relaxte sfeer op. De Amerikanen noemen het zelf de meest "europese" stad en ik geloof dat ik wel begrijp wat ze bedoelen.

Vandaag was de derde "verjaardag" van de start van de oorlog in Irak en er hing al wat spanning n de lucht. In Berkely zou extra politie-eenheden aanwezig zijn en vanmiddag liep ik tegen een heuse demonstratie op. De demonstratie ging qua aantal demonstraten helemaal nergens over maar een politie dat op de been was ongelofelijk; hele straten afgezet, helicopters... De hele rataplan.

Gisteren in Berkeley een (in mijn ogen) 'leuk' kritisch T-shirt gekocht. Ik had 'm niet aan vandaag en mischien maar goed ook. Ik heb nu toch weinig zin in om mijn vlucht van aanstaande vrijdag te missen.

Zowel in Berkeley als vandaag heb ik me op een positieve manier verwonderd over de verhitte discussies die (op straat) plaats vinden. Zowel voor- als tegenstanders verzamelen zich en gaan netjes, publiekelijk in discussie. Geen opgefokte toestanden, geen vuisten. Tijdens de demonstraties verder de nodige spandoeken en borden en dat is het dan zo'n beetje. Toch wel wat anders dan de gevechten tussen de autonomen en de ME en de anti-globalisten waar wij (min of meer) aan gewend zijn.


Ik ben benieuwd of ik er nog wat van terug zie op televisie maar verwacht het eerlijk gezegd niet. Maar goed je weet het niet. De camera's liepen rond en nu in de president-voorverkiezingenstrijd is elke scheet nieuws...

En meer nieuws dan dat ze ergens een scheet dwars hebben zitten is er meestal niet. Al sinds mijn aankomst in de States zijn de 'preliminaries' (wie wordt voor welke partij de presidentkandidaat) hot nieuws. Dagelijks staat tijdens de ochtenduren in het hostel CNN aan. En het gaat inhoudelijk helemaal 'nergens' over. En dat al zo lang ik in de States ben... En het gaat nog even door; ik geloof dat de voorverkiezingen ergens in april zijn...

Morgen nog een dagje in San Fran rondkijken, wellicht nog wat 'shoppen' en dan vrijdag de boel pakken, richting vliegveld. Op naar het koude kikkerlandje. En koud zal het naar verwachting worden een graadje of drie met winterse buien heb ik begrepen. Dat zal na vier maanden zomeren wel weer even wennen worden...


This is the end
Beautiful friend
This is the end
My only friend, the end

Of our elaborate plans, the end
Of everything that stands, the end
No safety or surprise, the end
Ill never look into your eyes...again

[he Doors; The End]

  • 20 Maart 2008 - 07:17

    Ingrid:

    hamkaastosti, kaastosti, kaashawaitosti....
    home sweet home alabama, uhh Leiden...hahaha...goede terugvlucht!

  • 20 Maart 2008 - 08:00

    Gerda:

    De demonstraties heb ik op tv gezien en dacht :"zou Tim er iets van mee hebben gekregen?".........Ja dus.
    Ik drink vanavond een lekker glas wijn op mijn verjaardag en op een goede vlucht voor jou.

    Yes my friend this is the end.........en zing het in gedachten.

  • 20 Maart 2008 - 08:13

    Peter:

    Het einde van een mooie reis, schitterende ervaringen, lekker lang met een leeg hoofd indrukken op doen, wat een mazzellaar ben je toch. Ik zie je snel weer, fijne vlucht terug!. Laat even weten wanneer je in Holland terug bent en tijd kan vinden om een hapje te eten of zo. groetjes Peter


  • 20 Maart 2008 - 09:54

    Onno:

    heb met verbazing en een beetje jaloers jouw trip over de wereld gevolg.wens je een goede huisvlucht en een behouden aan komst

  • 20 Maart 2008 - 10:37

    Zus:

    Hee Grote Broer,
    K heb geen idee hoe jij er inzit, je laatste dagen van een lang gewenste reis...., maar ik merk dat ik er een beetje triest van word...voor jou.
    Het zit er al weer op...
    Eigenlijk best snel gegaan.
    Was het genoeg of wilde je nog even blijven?
    Natuurlijk zijn we blij dat je weer terug komt naar dit, inderdaad, koude landje!!!
    Ik ben er niet bij, zaterdag op Schiphol, maar hoop je snel weer te zien en bij te kletsen.

    Be save!

    Kusvanjezus

  • 20 Maart 2008 - 15:22

    R&H:

    ik ben er weer mijn pc was niet goed maar nu weer een klein beetje beter haha
    timon ik zie je wel als je weer in het land ben (PS) koop nog even een winterjas

  • 20 Maart 2008 - 21:08

    Loes:

    Snuf, ...of snif.....normaal ben ik niet zo emotioneel, maar ....ik zal je verhalen zeker missen.....

    mw Ike is gelukkig al een pils-afspraakje aan het inplannen....see you soon

    Wel thuis!

  • 21 Maart 2008 - 16:08

    Rob:

    Partir c'est mourir un peu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 156709

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: