Reizen maak vrij - Reisverslag uit Tokio, Japan van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Reizen maak vrij - Reisverslag uit Tokio, Japan van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Reizen maak vrij

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

20 November 2007 | Japan, Tokio

Haat ik het vliegen; luchthavens (en vooral na de douane) zijn leuk. Je komt er de gekste mensen tegen. Veel gestreste reisigers, 'frequent flyers' en wereldburgers die onderweg zijn.

Ik ben maandag lekker op tijd vertrokken. Vroeg op nog een hoop te doen en voordat ik op het station Leiden sta ben ik al bekaf. Lekker begin weer. Maar goed wel lekker op tijd op Schiphol, rustig inchecken (wat een gekkenboel is dat toch altijd, die hordes die allemaal tegelijkertijd geholpen willen worden. Ik snap dat niet en kan er met verwondering naar staan te kijken). Door de douane. Ik hoef nix te kopen (m'n rugzak is al zwaar genoeg) en ga eens effe lekker chillen met een colaatje.

Ik zit net lekker vraagt een engelsman of hij naast me mag me komen zitten. Nog niet het land uit en ik heb al contact. Een prettig contact. Blijkt een (ex) jockey te zijn die de hele wereld rond heeft gevlogen en schijnt nu een hotel o.i.d. in Africa te hebben. Maar hij kan nog (steeds) zijn rust niet vinden en is dus nog steeds 'on the move'. Tokyo staat nog op zijn 'to-do' lijstje en ik beloof 'm mijn eerste indrukken te mailen. Zo leuk.!

Omdat ie 'maar' naar Londen gaat kan hij geen tax-free cigaretten kopen en is flink 'pissed-off'. Daarom maar even samen cigaretten gekocht op mijn ticket, nog samen een biertje en ik moet weg. Zie ik op het bord "gate closing" Nog net geen "gate closed" maar toch: even een sprintje er tegenaan gooien om (enigzins buiten adem) me bij het vliegtuig te melden: oefff ik mag nog mee...

  • 20 November 2007 - 12:27

    Gerda:

    Dag lieve zoon,
    Wat ontzettend leuk om zo met je te kunnen babbelen en je reiservaringen te kunnen meemaken.

    Zo de kop is er af .
    Je eerste pleisterplaats Tokyo.

    wat leuk dat je al zo vlug kontakt had met zo,n "wereldreiziger".

    Ik verwacht nog veel van deze verhalen ..........leuk.

    Weet je wat ook leuk is ik kan je van hier zoveel knuffels geven als ik wil ha ha.

    Een dikke knuffel dus van je moeder Gerda

  • 20 November 2007 - 20:14

    Zus:

    Hee Broer,

    Dus toch nog bijna je plane gemist....
    En je was nog maar op schiphol, grapjas.
    Koppie dr bij he, zeker in dat maffe Japan !

    K ben benieuwd of je ook zo makkelijk met de Jappanners kontakt legt.
    We horen het wel.

    Kus van je zus

  • 21 November 2007 - 17:51

    Jildau:

    hoi tim is het leuk in Tokyo?
    tussen al die jappanners.
    Het lijkt me niet zo leuk om 4 maanden in je eentje op vakantie te zijn.
    Jij verheugd je zeker erg op nieuw-zeeland.
    Nou ik zou je wel missen.
    Ik vind dat je deze weblog knap hebt gemaakt en ik vind het leuk om ze met je te babbelen.
    Je maakt vast veel dingen mee.
    Maar als je dan in Tokyo bent hoe kan je er dan foto's op zetten(je weblog) of doe je dat niet.
    Ik wens je veel plezier nog en ik schrijf nog wel een berichje op je weblog.
    En als je in Nieuw-Zeeland bent dan moet je maar een leuk berichje schrijven.
    Is het niet moeilijk om met jappanners te praten of spreken ze goed engels.
    Het kijkt me heel vervelend om tussen al die jappanners te zijn als nederlander.

    100.000.000 Hele dikke kussen van je nichje!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 156798

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: