punk's - Reisverslag uit Tokio, Japan van Timon Knigge - WaarBenJij.nu punk's - Reisverslag uit Tokio, Japan van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

punk's

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

26 November 2007 | Japan, Tokio

Gisteren sinds lange tijd weer eens een punkband gezien. Rauw, energiek, knap ongeschoold en ternauwernood samenspelend. Echte punk zoals dat in '78 klonk; ongepolijst en rauw. Publiek idem dito; lekker ongestructureerd zootje alleen dan zonder veiligheidsspelden... Plaats van happening: Yoyogi-park, Tokyo.

Was overigens niet de enige muzikale happening. Yoyogi-park schijnt op zondag de vrijplaats te zijn van allerhande subculturen. Van levenechte 'amani', swingende 50-er jaren rock-n-roll, pop-viool concert tot alternatieve house. Kan allemaal, gebeurt ook allemaal.

Speel je in een beginnende (pop)band en heb je alleen nog geen impresarrio of podium om op te spelen. Geen nood; koop een aggregator, pak al je gear (inclusief versterkers en lichtinstallatie) en ga lekker los... Tot de avond valt (en voor de die-hards ook daarna) is het park en alle boulevards er omheen van jouw. Echt geweldig. En tsja zoals een echte punkband hoort te doen gaat die natuurlijk gewoon door, en door, en door. Zelfs (juist) als de politie aangeeft dat het nu toch echt tijd is...

de rockers waren ook helemaal geweldig. Met vetkuif (heren) en pettycoats (dames) lekker swingen op 50-er jaren rock and roll. Inclusief cadillac en hotrod op de stoep geparkeerd.

Bleek dit deel van Tokyo inderdaad het muziekcentrum van Tokyo te zijn. Toen ik even later weer in de buurt van het station (en dus de winkels) kwam een concentratie van muziek, muziek en nog eens muziek. 't is dat ik geen ruimte in m'n koffers heb maar hier zo ik nog weel eens willen shoppen. Als het gemaakt en te koop is kun je het hier krijgen. Alleen een CD van de Boegies heb ik zo snel niet kunnen vinden. Toch wel jammer...

  • 26 November 2007 - 16:15

    Gerda :

    geweldig Tim,wat een belevenis zal dat zijn geweest.
    Mijn hart ging helemaal open bij de vetkuiven en de pettycoats ...........mijn generatie .
    Ja ja ook ik liep in pettycoats .gesteven in een speciaal sopje.

    En die joekels van auto,s.........prachtig.

    Kus Gerda en een pootje van Jonas.

  • 26 November 2007 - 18:01

    Henk :

    timon als je nog plek in je rugzak heb
    doe dan maar een auto voor mijn er in

    rina
    & henk

  • 26 November 2007 - 18:17

    Ingrid Ike:

    HE T, je had net zo goed niet die rustplaats hoeven boeken, je gebruikt hem volgens mij toch niet, hahaha - ik ben nog ff benieuwd, is dit beginnende rockbandje nu opgepakt door de politie of niet...je bent 4 dagen weg en je hebt al voor 4 weken gesightseeid, hoe krijg je het voor elkaar. Welterusten? voor straks
    Zonnige groetjes,ook van Arnout, Ingrid

  • 27 November 2007 - 07:33

    Loes :

    Ha wereldreiziger,

    zo hoor ik niets, zo zie ik 5 verhalen.
    maar ik ben nu helemaal bij, en heb ook de foto;s al bewonderd. Fantastisch!

    maar ik vind het natuurlijk niets dat je geen fatsoenlijke camera gekocht hebt ....beetje kwaliteit mag toch wel !
    maar ja ...je luistert ook nooit.

    he kerel, geniet ervan....we volgen je !

    Loes

  • 28 November 2007 - 11:15

    Peter:

    Hoi Timon,
    Zo te zien en te horen heb je een geweldige tijd gehad in Tokyo. Ik ben natuurlijk echt jaloers als ik de verhalen van het Yoyogi-park lees en de schitterende foto's zie. Als het goed is ben je nu in nieuw zeeland, super. Doe het rustig aan en geniet ervan. We horen weer van elkaar. O, ja: Bij het zien van de auto's moest aan ZZ-Top denken, op z'n japans dan, dat zou humor zijn !

    Sucses met het zoeken naar je vervoersmiddel en de mazzel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 156793

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: