And now... for something completely different - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu And now... for something completely different - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

And now... for something completely different

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

30 November 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland, Auckland op het Noorder eiland om precies te zijn. Zo verschrikkelijk anders dan het mondaine, flitsende en strak georganiseerde Tokyo. Zo anders...

Waar het in Tokyo fris werd als de zon verdween; hier kun je merken dat de zomer in de lucht zit. Niet extreem, nog een beetje nattig (showers in the afternoon zoals ze dat hier zo mooi zeggen) naar wel zwoel. Duidelijk zomer...

Daar waar Tokyo superstrak georganiseerd was en met al zijn strakke wolkenkrabbers en parken is Auckland meer een procinciestad. Wel groot (1.2 miljoen bewoners) met alles wat daarbij hoort maar duidelijk met een ander 'gevoel'. Chaotischer en tegelijkertijd meer 'laid-back'. Maar dan toch met een grote-stad sausje.

Na bijgekomen te zijn van de 14-urige vlucht uit Tokyo ben ik gisteren begonnen met mijn grote zoektocht. Bij de lokale ANWB (AA) langs gegaan om te vragen hoe de aankoop en zo hier in NZ geregeld is en ben gelijk (op vertoon van mijn ANWB kaart) gratis lid geworden. Kijk dat is nog eens service.! Ik kan gelijk gebruik maken van alle privileges inclusief de wegenwacht. En met een kleine extra kan ik zelfs een wegenwacht extra met vervangend vervoer en dergelijke krijgen. Echt top.

Vandaag bij een aantal dealers langs gegaan, heel gezellig en uitnodigend effe praten waar ik vandaan kom en wat ik van plan ben en uiteindelijk met een paar goede deals. Qua model kom ik uit op een soor cross-over type; geschikt voor zowel op de weg als ook meer 'off-road'. Zowel nieuw (voor maar 4000 euro)als gebruikt en tegen een schappelijke inruilwaarde.

Via de ANWB ook een 'marktplaats' adres gekregen. Nu ik een beetje weet wat ik wil en wat het kost ben ik ook daar een heel aardige bod tegen gekomen. Betekent wel dat ik naar Christchruch op het zuidereiland moet maar goed wat maakt het uit. Morgen loopt de 'auction' af en ik ga op het laatst actief meedoen. Ik ben benieuwd. Lukt het niet of wordt het me te duur dan ga ik gelijk door naar de dealer, ook geen punt.

Ik heb al wel een vliegticket Christcurch gereserveerd. Je weet immers maar nooit en je kan maar beter goed voorbereid zijn (vliegen bleek goedkoper dan twee dagen met de trein en een veerboot: het kan verkeren). Gaat het niet door ook hier geen punt dan laat ik de reservering gewoon verlopen.

In tegenstelling tot Tokyo kan Auckland me niet echt bekoren. Mischien heb ik in mijn zoektocht naar een motor vooral de niet zo mooie industrie-terreinen gezien maar ook het centrum...

Mischien ben ik verwend door Tokyo (en Amsterdam, Groningen en Leiden) maar echt bijzonder vindt ik het niet. Buiten het centrum voor wat ik gezien heb vooral veel 'vrijstaande' huizen. Je kan je wel voorstellen dat met 1.2 miljoen inwoners het oppervlak van de stad daarmee wel enorm moet zijn en dat is het ook. Het is ligt ongelofelijk uitgestrekt, in tientallen suburbs gedrapeerd over een heuvelachtig landschap.

De parken daarintegen zijn wel weer adembenemend. Dat belooft wat voor de natuur buiten de stad. En daar gaan we uiteindelijk naar toe...

Maar goed eerst maar een motor; een van de drie (vier) die ik op het oog heb zal het toch wel worden vermoed ik.

I'll let ya all know.!

  • 30 November 2007 - 10:41

    Rina&henk:

    timon ik hoor wel wat het wordt voor motorfiets maak maar een foto ,
    hier gaat het goed en de (whisky) is lekker
    groete rina henk

  • 30 November 2007 - 10:53

    Gerda:

    Goed wakker geworden.?!
    Zo te lezen ben je al aardig gevorderd met het kopen van de motor.
    En dan zoefffff het land verkennen.
    Ik ben reuze benieuwd wat je allemaal gaat beleven.

    We shall see ha ha
    lieve groetjes Gerda


  • 30 November 2007 - 12:44

    Ingrid:

    Heb je al contact gezocht met een uitgever, die hebben vast interesse. Enne keurige zinnetjes hoor, ik heb niet eens de neiging om te gaan zitten redigeren, omdat ik te benieuwd ben, naar wat er op de volgende regel geschreven staat.
    Zo,. het is mij nu eindeljk gelukt om een lange zin neer te pennen...hahaha...die foto van de motor moet maar snel komen, ik heb nl een heel keuringsteam thuis zitten..tot later, Ingrid

  • 30 November 2007 - 14:05

    Debby Van Der Jagt:

    ha die Timon,

    Eindelijk achter je blog gekomen. Volgens mij heb je het best naar je zin daar zo ver weg. Je hebt in ieder geval beter weer als hier in Nederland.

    Nou ik wens je nog heel veel plezier, helaas heb ik je op je laatste dag niet meer gezien zodat ik je persoonlijk dat kon wensen, maar zo is het niet minder gemeend.

    Ik hou je in de gaten.

    groetjes Debby

  • 01 December 2007 - 16:27

    Eva:

    Dat lijkt me geweldig met een motor Nieuw-Zeeland rond.... Leuk dat er schot zit in de aankoop!

  • 03 December 2007 - 13:59

    Hans:

    Timon,

    Leuk te zien dat alles goed gaat. Ondertussen zal je wel op de motor zitten en genieten van het mooie weer. Hier komt het af en toe met bakken uit de lucht en bij een graadje of 6 en windkracht 8 is het ronduit guur. Ga lekker rond tuffen en ik blijf je even volgen.

  • 03 December 2007 - 17:57

    Diana Seijsener:

    Hey Timon,
    Eindelijk ben ik achter je blog gekomen. Zou het steeds van Ing krijgen maar je kent het he druk druk druk... ;-) Ben je nu maar gaan googlen! Erg handig!
    Wat heb je al een hoop geschreven en wat super om je zo bij te kunnen houden. aan de verhalen te lezen vermaak je je uitstekend! Succes met het besluiten van welke motor het wordt en tot je volgende verhaal!
    Groetjes Diaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 156795

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: