And the winner is ... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu And the winner is ... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

And the winner is ...

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

05 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ja, ja dat ben ik dus...

Best wel leuk zo'n on-line veiling. afgelopen zaterdag (of was het zondag) ben ik er maar even voor gaan zitten. Lekker in de backpackers-hostel zelf met een stapel muntjes want ja je weet nooit hoe lang het duurt.

Zoals het bij een veiling hoort had ik van tevoren bij mezelf een limiet vastgesteld. Meer dan 4600 dollar (en een beetje) had ik er toch niet voor over. Ook omdat ik nog naar Christchurch zou moeten vliegen en dat je dan nog altijd af moet wachten of de plaatjes en de gegevens wel een juist beeld geven.

Een dag eerder stond de teller op 3700 NZ-dollar (1 dollar is ongeveer een halve euro) maar toen ik een half uurtje voor het aflopen van de veiling keek was de prijs al opgelopen naar 4200 dollar. Op zich logisch. Ik had wel verwacht dat aan het eind de prijs naar een meer realistisch niveau zo stijgen. Nog even in alle rust vanachter mijn scherm de veiling-activiteiten bekijkend zag ik dat de strijd ging tussen drie personen die actief boden. Na een testbod (ik moest toch even kijken hoe dat ging) ben ik pas de laatste vijf minuten actief gaan bieden en al snel bleek het tussen mij en nog een ander te gaan. Best een leuk spel; een beetje als poker maar dan toch weer anders. Ik bleef rustig volgen, soms direct reagerend soms even wachtend. De veiling zo aflopen als er na het verstrijken van de deadline er twee minuten niet meer geboden zou worden.

De grens voor mijn 'opponent' lag ongeveer gelijk met de mijne op 4600 dollar. Met dat 'beetje' (10 dollar) was de motor van mij. Althans in naam want ik moet 'r nog ophalen...

Maandagavond ben ik naar christchurch gevlogen. Best wel geinig dat een vlucht goedkoper is dan een treinticket. Na ongeveer anderhalf uur stond ik weer aan de grond. De avond viel en ik had eigenlijk geen zin meer om te zoeken dus maar een taxi genomen: what the heck.! Hoewel het zwaar bewolkt was toen ik aankwam trok de bewolking de volgende ochtend rond een uur of elf weg en sinds die tijd: strakblauwe lucht, een flink stekende zon en ik ben al aardig verbrand.

Gisteren heb ik heerlijk rustig aan gedaan. Beetje wandelen in het park, kopje koffie op het terras. Het lijkt wel vakantie. Als ik die verhalen van jullie hoor over het weer in 'holland' kan ik mijn oren haast niet geloven: de winter lijkt (is) hier zover weg... B-)

Auckland is duidelijk niet mijn stad. Hoewel ik mijn eerdere kritiek enigzins bij moet stellen en er met name in en direct buiten het centrum de nodige historische gebouwen te bewonderen zijn vond ik het weinig 'hebben'.

Christcurch (afkoring Chch) daarentegen is op zijn minst bijzonder en heeft een heel eigen sfeer. Een door de kolonisten 'bedachte' stad bedoeld als een uiterst brits bolwerk in 'the south pacific' een heel markante stad. Toeristisch maar niet over the top en absoluut markant met mooie authentieke (weliswaar qua stijl uit het oude europa gekopieerde) gebouwen, pleinen en echt prachtige parken.

Vandaag ben ik een beetje aan het shoppen geweest. Weer de nodige motorzaken bijlangs gegaan (mocht de deal uiteindelijk niet doorgaan heb ik alweer een alternatief achter de hand) en ook bij de AA (ANWB) en het DOC lang geweest. DOC is de nationale landschapsbeheerder van onder meer alle nationale parken en daar hebben zo nogal wat van op het zuidereiland. DOC beheert ondermeer verschillende lange afstandwandelingen, overnachtingshutten en (natuur)kampeerterreinen.

Ik heb me gisteren en vandaag (in het zonnetje) eens flink ingelezen maar er is hier zoveel te zien en te doen. Varierend van warmwaterbronnen en -baden midden in de bergen, tot bungeejumpen, rafting tot zwemmen met dolfijnen. En dat alles in een de haast ongelofelijke natuur. Ik weet haast niet waar ik moet beginnen. Eerst die motor maar eens halen denk ik.

Keep ya 'll posted..!

  • 05 December 2007 - 07:52

    Loes:

    Het klinkt allemaal wel heel erg vervelend hoor.....volhouden hoor!

  • 05 December 2007 - 08:08

    Gerda:

    Ik ben helemaal niet jaloers hoor ha ha.
    Tjonge het feest kan nu echt beginnen.

    Wij hebben ook een feessie ...........Sinterklaas!
    "Hoor de wind waait door de bomen ".Het stormt (nou ja)hier al dagen en regen regen en regen ,tenminste als ik met Jonas uit moet.

    Vol verwachting klopt mijn hart (ik blijf in de stemming) voor meer avonturen van jou.

    Dag lieve zoon tot de volgende post.

  • 05 December 2007 - 18:42

    Petra:

    De zon gaat hier ook echt wel weer schijnen......in 2020 of zo...

  • 05 December 2007 - 19:35

    Ingrid Ike:

    vrrooommmmmm, ga je nu motorrijden of lange afstandwandelingen doen of ga je naast je moter wandelen, het is mij nog niet geheel duidelijk, uh blond / grijs...hahaha. ff kleine update kids zijn niet (mee) naar Spanje en we verdiepen ons nu in het verslaan van Daan met dammen (wat niet echt lukt) en stratego, das echt lang geleden dat we dat gespeeld hebben. oh ja, ff voor de duidelijkheid, ik wil alles weten, maar geen geklets over strakblauwe luchten, dat vind ik pas echt pesten! Nou fijne dag en blijf lekker in de schaduw (er zijn toch wel bomen of zo..en zo'n stoere baseballpet van de chrischurchangels..?!.), want met dat tere huidje van je moet je uitkijken (zal wel leeftijd zijn)
    Kus en knuffels ingrid.
    ps Arnout wil weten wat voor motor je gekocht hebt.
    ps Op het werk de nodige avonturen, heb dus zelf weinig last van hoor de wind waait door de bomen en wild geraas
    xxx

  • 05 December 2007 - 19:54

    Rina Henk:

    hallo timon het weer is hier goed heb net mijn rijst gepland het is nat zat nu
    en er komt nog meer regen


    groete rina henk

  • 06 December 2007 - 19:44

    Gerda :

    Ik heb je foto,s van Christcurch bekenen.......wat lieflijk .
    Ik wil ook weer warme zon op mijn boddy.!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 156792

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: