Antartica - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Antartica - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Antartica

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

07 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag naar Antartica geweest. Twintig minuten met de bus naar het vliegveld en daarna een uur of zes met het vliegtuig.
helaas niet echt dus...

Christchurch heeft een lange traditie met de zuidpool. Onder andere Scott vertrok vanuit Christchurch en ook vandaag de dag is Chch een belangrijke uitvalsbasis voor zuidpool expeditites; tegenover het vliegveld is een expositie centrum ingericht.

Echt cool (!). De hele middag een beetje rondgedwaald. Een ritje met een Hagglund gemaakt (een zweeds militair voortuig dat echt de meest waanzinnige capriolen uit kan halen, hellingen tot 45 graden, kantelen tot 30 graden zonder om te vallen, amfibisch etc.), penguins gezien (live), een (opgewekte) zuidpool-blizard meegemaakt (best wel koud) maar vooral veel foto's video's en 'live' beelden van de zuidpool bekeken.

Imposante beelden om eerlijk te zijn. 't is dat het daar zo verschrikkelijk koud is maar dat ijselijke landschap zou ik best wel een keer willen zien en meemaken. Maar zo, virtueel, is ook best de moeite waard en ik heb weer de nodige foto's gemaakt; zowel van de (grappige) penguins als van de uitgebreide en overweldigende diapresentatie. Dichterbij als dat zal ik voorlopig toch wel niet komen.

Retourtje Antartica in een dag. Niet gek en daarna in het avondzonnetje op het terras. Ik kan het slechter treffen.

• 07 December 2007 - 08:28

Gerda:

Kan het koppie het allemaal wel herbergen ,zoveel nieuwe geweldige dingen in zo,n korte tijd!!???

En heb je de motor al onder je billen?
    Ps wat zijn de foto,s mooi scherp met je toestel, byzonder hoor.

Een smok vanuit een .......jawel storm- en regenachachtig Groningen.

Gerda.

• 07 December 2007 - 10:48

Rina Henk:

hallo timon het zijn mooie foto,s
    je heb het naar je zin lees ik is maar goed ook wat je moet nog lang maar dat zal je niet erg vinden denk ik,
    ik zie op een van je foto,s dat ze daar ook aan groene stroom doen

groete uit een nat nederland

Rina henk

• 09 December 2007 - 23:18

Onno:

ben jaloers op je .geniet ermaar van