Gejat.!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Gejat.!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Gejat.!!!

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

12 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Onvoorstelbaar en ongelofelijk maar waar: mijn motor is gejat. Zo snel is zelfs in Amsterdam mijn fiets nog niet onder m'n kont vandaan geraust... Het stond amper 12 uur formeel op mijn naam en... weg.!

Ongelofelijk en ik ben er echt ziek van. Gisterochtend in een allerbeste stemming mijn spullen pakken. Ik had alles geregeld en zou uitchecken en eindelijk starten met de grote reis. Niet dus. Daar waar ik 'r 's avonds had achter gelaten stond ze niet meer: een lege plek. Ik kon het amper bevatten maar na een paar momenten drong het toch echt tot me door: weg. Ik kon wel janken.

Na even verdwaasd rond gelopen te hebben de politie maar gebeld en aangifte gedaan. Even later de stad maar weer in gegaan. Ik was danig de kluts kwijt en moest even alles weer op een rijtje zetten...

Maandag heb ik in de stad de nodige formaliteiten geregeld en de laatste spulletjes gekocht. De motor heeft de hele dag op het terrein van het hostel geparkeerd gestaan en ik denk dat iemand 'r vanaf de straat heeft zien staan en heeft gedacht vanacht maar eens even kijken... Een gelegenheidsdief.

Of natuurlijk een 'inside' job. Ik heb kort aan de vorige eigenaar gedacht maar kan me dat haast niet voorstellen en ook al is het het wel dan wil ik dat niet denken. Ik kan toch nix bewijzen, wordt er niet wijzer van en alleen maar heel erg cynisch. Dat wil ik niet. Niet nu.

Nou dat was dan formeel mijn eerste 'off' day. Zoals gezegd was ik er aardig ziek van en ik heb de hele dag met m'n ziel onder de arm gelopen. 's middags nog even bij de politie langs gegaan (ik had immers telefonisch aangifte gedaan). Gewoon om m'n gezicht te laten zien maar ook om eens te voelen wat de kansen zijn m'n motor weer terug te zien.

Het was ongeveer wat ik zelf ook al had gedacht. Of het duikt vandaag of morgen ergens op (omdat de motor gebruikt en achter gelaten is en het iemand opvalt) of we zien er nooit meer iets van terug. De politie sprak van 50-50 maar volgens mij was dat redelijk optimistisch. Gezien de manier waarop het gegaan is ben ik bang dat ik d'r nooit weer terug zal zien. Om te janken.

Nog even gedacht om dan maar zonder motor naar Banks Peninsula te gaan, een beetje te wandelen en te genieten van de omgeving maar zeker nu ben ik het eigenlijk zat hier en wil ik weg. Maar ja weg... Dan heb ik wel een motor nodig GVD.!

Gisteravond nog even op trademe.com (de nieuw-zeelandse markplaats) gekeken maar ik kon er eigenlijk niet tegen en ben maar weer wat anders gaan doen. Onder andere de (reis)verzekering maar bellen. Helaas pindakaas alleen diefstal van bagage en daar konden ze een motor toch moeilijk onder scharen was gedekt.

Ook de vorige eigenaar nog maar even gebeld. Ook hij was onaangenaam verrast. Niet dat ik daar wat aan heb maar goed. Mogelijk wel aan een contact van hem en waar we zaterdag langs zijn gegaan die gozer die die motoren verhuurt. Ik heb een visje uitgegooid. Mischien dat dat wat wordt en anders toch maar weer opnieuw aan de bak. Ik kan wel treurig wezen over mijn verlies (en dat ben ik ook) maar daar schiet ik natuurlijk nix mee op en wil toch wel verder.

Dat geld ben ik kwijt, zover ben ik wel; en daar veranderd ook niks aan. Weg is weg. Of ik moet heel veel mazzel hebben en de motor moet weer ergens opduiken. (maar daar geloof ik niet in). Maar daarmee hoeven mijn plannen niet in duigen te vallen. Morgen maar weer de verschillende dealers bij langs. Vorige week heb ik nog een heel aardige BMW zien staan voor 5000 dollar. Ik hoop dat die er nog staat. Of anders dat het huren wat wordt. Nou ja we zien wel weer.

In ieder geval weer een ervaring rijker; het is niet anders. dat kan ik nu (na twee dagen) weer zeggen. Gisteren was ik er helemaal stuk van en vanochtend ook met een (figuurlijke) kater opgestaan.

Vandaag mezelf 'getracteerd' op een rustig dagje. Een boek gelezen (buiten onder een afdakje terwijl het regende) en vanmiddag een lange wandeling gemaakt. Onder andere door een prachtig "wetland" 'natuur'park. Daar kikkerde ik weer heerlijk van op. En dat het weer ging regenen dat deerde me niet.

Uithuilen en opnieuw beginnen...
Morgen opnieuw 'op jacht'.

  • 12 December 2007 - 09:22

    Diana Seijsener:

    Hey Timon,
    Hoorde het gisteren n aje sms van Ingrid wat gebeurd is, echt om te janken! Denk je eindelijk ervoor te gaan gebeurd er dit en op één of andere manier verwacht je het daar toch niet!!! Hopelijk lacht zaterdag het geluk bij het contact van de vorige eigenaar je weer toe en kan je alsnog gaan genieten! Wat een domper zeg, ik leef met je mee (niet dat je daar wat aan hebt maar goed! ;-)! Nou veel sterkte en hopelijk weer snel genieten!
    Groetjes Diaan

  • 12 December 2007 - 10:32

    Marcel:

    Wat een K-zooi zeg!! Hoop dat je snel een nieuwe bike vindt. Sterkte.
    Groet,
    Marcel

  • 12 December 2007 - 10:57

    Gerda:

    Oh Tim wat erg!!!!!.............ik jank met je mee.
    Maar ik ben ontzetend trots op je veerkracht.
    Na 2 dagen de zon (figuurlijk dan)weer kunnen zien.
    Met spanning wacht ik op je verdere verhalen.
    Ik stuur in gedachten een kaars naar je toe en geef je een dikke zoen.


  • 12 December 2007 - 11:04

    Peter:

    Niks hit de road dus. Wat een shit zooi! Het leven van een wereldreiziger gaat niet over rozen. Om met Bram te spreken: doorgaan en de beuk er in !!!!!! Groet peter

  • 12 December 2007 - 11:09

    Daniël:

    Enorm balen zeg.
    Timon, veel succes met je zoektocht en hopelijk kun je snel weer op pad met een nieuwe 'fiets'! Binnenkort ben je dit incident misschien alweer vergeten door al het moois dat je nog mag gaan zien!

    groet,
    Daniël

  • 12 December 2007 - 18:14

    Loes & Peter:

    Hoi Timon,

    Dit is echt een klote streek maarlaat het niet de gehele vakantie vergallen hoor!!

    Groeten
    Loes & Peter

  • 12 December 2007 - 21:35

    Rina Henk:

    timon ik las het van je motor wat is het leven soms (...)
    ik hoop dat je hem terug vind,

    R
    &
    H

  • 14 December 2007 - 12:09

    Richard Van Wijk:

    He Timon.
    Ik hoorde van Marc van je website. Ziet er leuk uit! Wel enorm balen zeg van je motor!
    Sterkte en have fun!!

    Groet'n uut Grunn,
    Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 156788

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: