De kop is er af - Reisverslag uit Rakaia Gorge, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu De kop is er af - Reisverslag uit Rakaia Gorge, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

De kop is er af

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

15 December 2007 | Nieuw Zeeland, Rakaia Gorge

Nou ja kop, al (bijna) een maand onderweg. Tokyo gezien, Auckland geweest, Christchurch...

Maar goed vandaag (even met terugwerkende kracht mijn weblog bijwerken) mijn ijzeren ros opgetuigd en 'on the road'.

Het weer was uitgesproken regenachtig (miezerig) maar aan het eind van de dag werd het toch droog en ik twijfelde nog: camping of hostel. Ondertussen zo gewend geraakt aan een hostel dat ik er wat tegenop zag de tent op te zetten etc maar na een check op het weer bij een lokale supermarkt (clearing en nice weather tomorrow), het voorbij rijden van een heel aardige (kleine) camping zonder al te veel voorzieningen was de keus snel gemaakt: camping.!

En dat voelde goed. Echt weer thuis komen. Lekker onderweg, de eigen tentje, je eigen dingetje en het echte vakantiegevoel.!!

Met het weervooruitzicht in de pocket gelijk maar twee dagen geboekt. De tweede dag met de motor er op uit getrokken: offroad. Niet door de blubber en zo maar wel gravel. Knap lastig en eng dat geglibber over die rotsblokken als je alleen afvalt gewend bent maar wel ontzettend gaaf. Dan kom je pas echt in het landelijke NZ en "of the beaten tracks".

's middags in de nazonnetje een wandeling langs Rakaia-gorge gemaakt; een door gletser uitgesleten dal waarin nu de Rakaia-rivier slingert. Imposant, dit soort wandelingen door de natuur blijf ik toch geweldig vinden.

  • 17 December 2007 - 11:16

    Gerda:

    Heerlijk hè zo de natuur in.
    Dan lekker in je tentje ..........dichterbij de aarde kun je niet komen!
    Wat een prachtige motor ........waar heb je die vandaan getoverd?


  • 19 December 2007 - 14:08

    Ingrid :

    Onder het mot(t)o(r)mooi rood is niet lelijk ben je lekker aan het gletsjen...oh ja...thuisfront is accoord met je nieuwe aanwinst! Ik hoop voor je dat de zon blijft schijnen...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rakaia Gorge

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 156799

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: