Berggeit - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Berggeit - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Berggeit

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

17 December 2007 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Ik lijk af en toe wel een berggeit en als je in reincarnatie gelooft... Vandaag de heuvels rond Lake Tekapo 'bedwongen'. Heuvels, want aan Mt Cook en het bergmassief van de zuideljke Alpen daar waag ik mij niet aan. Maar heuvels... Op een of andere manier kan ik er geen genoeg van krijgen. Zie ik een 'berg' dan moet ik klimmen. Of het nu het drielandenpunt in Vaals is, een rotspartij in Noorwegen of.. nu ja de 'bergen' rond Lake Tekapo.

Lake Tekapo is een van de meren die je gezien moet hebben als je een reisje NZ doet en inderdaad heel bijzonder. Door het rotsmeel (slijpsel van de gletsjers) is het meer een beetje melkachtig diffuus lichtblauw van kleur. Daarbij is het een natuurlijk bergmeer dat omringt wordt door flinke bergen met op de achtergrond de toppen (met ijs) van het centrale massief. Echt een plaatje.

Het weer is niet echt geweldig dus die 'plaatjes' zullen we van internet moeten halen. Fotografen doe ik nog als een gek maar met dit weer wordt het toch niet super.

Wel prachtig weer om te gaan wandelen en met een wandelpad richting het (internationaal vermaarde) observatorium bij de (achter)uitgang van de camping: een uitdaging die ik (als berggeit) niet kon weerstaan. Bewolkt, af en toe een zonnetje af en toe een klein buitje: ideaal om uitgebreid op pad te gaan en na een flinke klim door het bos stond ik ineens vlak bij het observatorium met een uitzicht over een uitgestrekt plateau. Voor de LOTR (Lord of the Rings) fans: volgens mij het 'land of Rohan'. Ik weet het niet zeker maar ik ga het zeker nog eens uitzoeken.

Na het observatorium nog een flinke wandeling door open berglandschap over de kam afdalend naar het meer (Tekapo). Af en toe een sputtertje regen maar op een gegeven moment brak de zon door en ik heb nog heerlijk ergens op enige meters van het pad op een berghelling de middag doorgebracht. Genietende van de zon, de rust en het uitzicht...

  • 18 December 2007 - 19:53

    Rina Henk :

    ik hoor het al weer het is daar beter dan hier rina zegt het is hiet koud maar dat valt wel mee hoor het is lekker werk er in en het valt wel mee.
    timon een fijne kerst al vast
    groete
    R & H

  • 19 December 2007 - 10:23

    Loes:

    He klimmer,

    jawel na dalen klimmen we de berg weer op! Genieten maar weer!

    Loes

  • 19 December 2007 - 14:11

    Ingrid:

    mmeehhhhehehhheeemmmeeh, je raakt nog uitgerust,,kijk je uit,,hoewel met al dat klimmen...ben je nog overvallen door wilde dieren? spinnen of zo..sorry beetje melig...kerststemming denk ik

  • 19 December 2007 - 21:49

    Erik:

    HEYYYY timon!!!!!! alles goed? Heel blij dat je 'n sms-je stuurde! Had het me nog zo voorgenomen... Heb je verhalen gelezen... akkefietje met je eerste motor... lelijke yamaha, japanse rommel... (nee hoor, echt heel heel erg, ik meen het). Heel veel plezier, ga je site vaker bezoeken. Ben benieuwd naar je avonturen! haha. Gaaf man! Tot de volgende keer. Ik wens je vast al een hele fijne kerst en fijne jaarwisseling... in korte broek?

  • 20 December 2007 - 09:55

    Harry:

    Ja moi,

    Wat mis gegaan met mijn vorige reactie denk ik.

    Anyway. Veel plezier met het biken in kiwiland. Kijk uit in het verkeer. Een vriend van me is op z'n fiets aangereden door automobilist die geen rekening hield met gekke peddelende Nederlandsers. Zou twee maande NZ doen en is na twe week al weer terug. Is goed afgelopen en ze hebben vast meer op met motoren.

    Ik blijf je volgen.

    Grout'n oet ain kolt Grunn,

    Arry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 156792

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: