Hakuna Matata - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

31 December 2007 | Nieuw Zeeland, Bluff

Min of meer letterlijk vanuit het Swahili: 'There are no problems'. Mijn lijflied uit de Lion King die ik (Timon) samen zong met mijn 'buddy' Pumba...

Door mij altijd vrij vertaald: 'enjoy life' en samen met de tekstregels van Rush: "there's nothing to fear but fear itself" een van mijn all-time favoriete (muziek) tekstregels. Peter bedankt voor de prachtige analyse. De connectie met Rush is er deze reis zowiezo. Zoals ook uit de verschillende foto's blijkt draag ik het T-shirt gekocht bij het laatste (Snakes and Arrows) concert (bijna) dagelijks...

Ik heb voor ongeveer 4 Gb (gigabyte) aan MP3-tjes bij me. Dat is ongeveer de betere 60% van mijn muziekverzameling en uren luisterplezier. Niet dat ik er veel naar luister maar het is meer het gevoel dat m'n muziek dichtbij is... (en in 'moeilijke' tijden m'n troost kan vinden in de meer dan geweldige muziek die er ondertussen gemaakt is).

Op de motor springen er geregeld teksfragmenten door mijn hoofd zaken als:

"let the sun shine" (Age of Aquarius; vooral op dagen dat het regent en er aan de einder de blauwe lucht al begint te dagen)

"Here comes the sun" (The beatles; op diezelfde dagen maar dan wat later. Als de blauwe lucht begint te overheersen en ik vanuit de (frisse) schaduw (bijna) de warme zon weer in rij)

Ook favoriet en hoe kan het hier in dit landschap ook anders zijn de tekstflarden ook 'Sheep' van Pink Floyd. Op een of andere manier vrijwel direct gevolgd door de teksten van 'Dogs' van hetzelfde album.

en natuurlijk de all-time motor-klassieker "Born to be wild" van Steppenwolf:

"Get your motor running
Head out on the highway
Looking for adventure
In whatever comes our way"

Muziek genoeg en zit vooral in mijn hoofd. Buiten dat vooral de muziek van natuur. Het ruisen van de wind, het breken van de golven, de vogens fluiten, penguins kwetteren en af een toe een zeehond die tegen je 'gromt'.

Hakuna matata.!

  • 31 December 2007 - 08:12

    Gerda:

    Bedankt Tim voor je ontroerende mijmeringen.
    Hoe zouden we zonder muziek kunnen en zonder de natuur om ons heen .
    Geweldig dat ik met je mee mag reizen.

    Gelukkig Nieuwjaar!!!

    How do...........

  • 31 December 2007 - 12:56

    Petra:

    Ha die Timon,

    Veel moois gewenst voor 2008!!!
    Nog plenty Heavenly Days (tekst gejat van Patty Griffin) gewenst.

    Petra.

  • 31 December 2007 - 15:07

    Ingrid :

    De liedjes in mijn hoofd Varieren van hup Ajax hup (hebben ze echt nodig, verliezen van ex 1e divisieclubs e.d.), Of wat is het stil aan de overkant...dit laatste gaat voor jou dus niet op...wat heb je toch een boel te vertellen....hahaha
    Ing
    ps slaap kindje slaap werkt ook niet in dit huishouden...(behalve bij mij en Arnout....hihihi)

  • 09 Januari 2008 - 21:14

    Flip:

    Hallo Timon
    Wich way 2 go. Verwarrend net als de passes tijdens het ballen. Heb jij een sms KIWI happy new year gestuurd? Zo niet dan toch nog een gelukkig nieuw jaar. Laat de motor maar lekker brullen en have fun. Het dorp driehuizen had je volgens Eric wel gevonden.
    Het Water is in Amsterdam nog Net niet tot de lippen gestegen. Nog geen noodoproepen gezien of ontvangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Bluff

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 156787

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: