Oliebollen - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Oliebollen - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Oliebollen

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

01 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Mis ik Nederland..: Neen, nog geen seconde.

Vrienden en familie.? "Don't be offensed". Ook (nog) niet echt. Maar goed ik ben dan ook (nog) maar ruim een maand onderweg en heb wat dat betreft nog wat te gaan...

Oliebollen met oud en nieuw: dat is wat ik ga missen. Maar dan meer in overdrachtelijke zin. Gelukkig waren de oliebollen in Leiden vroeg dit jaar en heb ik er voor mijn vakantie (sorry reis) al enkele genuttigd.

Maar voor mij geen oliebollen dit jaar. Ook geen oudejaars conference of een spelletje kaart. Maar goed daar staat veel tegenover. Heel veel. En het mooie weer hier is er maar een van.

Bij deze een wens vanuit het diepe zuiden van Nieuw Zeeland. Bluff, de meest zuidelijke 'stad' van het vaste land van Nieuw-Zeeland. Een kruising tussen Katwijk en de Eemshaven: Strandjes, afweergeschutbunkers, grootschalige energievretende aluminumindustrie (gevoed door een waterkrachtcentrale in de buurt) en vooral doorvoerhaven van veel (heel veel) diepgevroren lamsvlees...

Voor mij zit oud en nieuw er al weer ruim 9 uur op. Er was hier (zoals ik al had verwacht in de stad) een New-year party in de kroeg en heb de nodige nieuwjaarsgroeten uitgewisseld met locale 'zuiderlingen' (en dat is hier ongeveer even 'remote' is als de veenkolonien in het noord-nederland) in 'kennelijke' staat. Zoals Gert-Jan Droge bij dergelijke gelegenheden aangaf: "Het was weer gezellig..."

Voor jullie nu oliebollen en dergelijke (hier 1-1-2008, 9:40 moet dus bij jullie 31-12-2007, 21:40 uur zijn). Voor zo direct: ieder een heel fijn uiteinde en een heel, heel gelukkig KIWI-2008.!!

Enne...
Hakuna Matata.!

  • 01 Januari 2008 - 00:35

    He Oliebol!:

    Ingrid Arnout Joost en Daan wensen deze wereldreiziger al het goede en veel vrije dagen in 2008!
    We zijn net weer binnen in huis, nadat we een zooitje vuurwerk hebben afgestoken en met de vaste buren een feessie hebben gebouwd. Het is nu 01.33 uur snachts en de champagne smaakt best...uhuhuh ...biertje?
    xxx

  • 01 Januari 2008 - 01:18

    Loes:

    Ook in Diemen hebben we er lekker op los geknalt! Champagnekurken en vuurwerk...........mijn god wat een smog hier.

    Good luck in 2008 en voor nu......welterusten, morgen gezond weer op!

  • 01 Januari 2008 - 09:54

    Gerda:

    Nou hier zit het oude jaar er ook weer op.
    Zo,n mist en zo,n stank heb ik nog nooit meegemaakt met welk knalfeest dan ook.
    Jonas zijn staart was de wegwijzer naar huis.We liepen echt tegen een muur van mist op. Eng ........maar ook byzonder.
    Ik hoorde (maar zag niets)mensen tegen elkaar zeggen:"nu naar rechts.....ja denk dat we nu naar links moeten ".

    Nog een late proost op het nieuwe jaar.
    En reiziger ..........nog veel avonturen !!

  • 01 Januari 2008 - 11:13

    R&H:

    Hallo timon ik hoor het gaat lekker daar hier zit 2007 er ook, weer op ik heb maar een whisky genomen op 2008 meer niet

  • 01 Januari 2008 - 11:17

    Peter S:

    hoi Timon, ik wens je alle geluk voor 2008.
    Heb een vuurpijl in jouw richting geschoten, maar zal de 18.634 km. tussen Alkmaar en Bluff wel niet overbrugd hebben. Wist je dat die pijl voor de kortste route precies over Moskou zou gaan?

    Leuk he ? 12 uur eerder leven dan wij hier aan de Noordzee...Nou, pas wel op want als jij nog slechts 900 km naar het oosten reist, dan lig je in één klap 12 uur achter ..lol !

    Fijne resi verder ,

    Peter Smits

  • 01 Januari 2008 - 13:08

    Jeroen:

    Het allerbeste voor 2008, dat begint bij jou in ieder geval meer dan goed! Leuke stukken die je schrijft, reizen (en GEEN vakantie) en muziek, onlosmakelijk met elkaar verbonden.

    G'day Mate!

  • 02 Januari 2008 - 07:59

    Diana Seijsener:

    Hey Timon,
    Hier inmiddels alweer 2 januari 2008, en druk aan het werk! ;-) hahaha
    *Happy New Year* en de allerbeste wensen voor 2008! En dat je reis maar nog mooier,leuker,gezelliger mag worden dan dat het al is. Geniet ervan!!!

  • 02 Januari 2008 - 14:15

    Daniël:

    Hey Timon,

    ook Groningen was weer feest!
    Wel wat weinig zicht door de dichte mist/smog (en champagne ;)

    De beste wensen en ook in 2008 weer een goed reis!

    groet,
    Daniël

  • 02 Januari 2008 - 19:40

    Debby:

    he Timon,

    Vanuit koud Vinkeveen wens ik je het allerbeste voor 2008.
    Geniet nog maar lekker van je geweldige reis.

    xx Debby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 156795

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: