LOTR - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu LOTR - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

LOTR

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

11 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De 'vlucht' uit de ontzagwekkende fjordlanden was van korte duur. Ik had namelijk al een kayak-trip geboekt voor de andere (redelijk) bereikbare Sound; de Doubtful Sound en dus moest ik op 8 januari weer terug zijn in Te Anau.

Ik had in eerste instantie gepland de restende dagen rond Milford door te brengen met wandelen. Maar zoals gezegd voelde ik me zo nietig, kwestbaar en alleen dat ik dat niet volhield en (zoals gezegd) de 'menselijke' maat weer heb opgezocht. Na het kopje koffie in Te Anau (waar ik ook geen twee dagen wou verblijven) bij bar-cafe "the sandfly" doorgereden naar Queenstown. Het outdoor/adventure centrum van Nieuw Zeeland; skydiven, bungy-jumpen, off-road trips, rafting, down-hill biking, jet-boats; je kan het zo gek en zo wild niet bedenken of je kan het er doen. Trekt mede daarom veel (heel veel) jeugd en deed me daarom denken aan Salau, Spanje.

Al die outdoor/adventure activiteiten zijn er niet voor niets. Ook hier een ontzagwekkende natuur: bergen, een gigantisch (berg)meer, snelstromende kreken, beken en rivieren. Wat dat betreft alles bij de hand. Na een halve dag rijden mijn kamp gemaakt in een dorpje nabij Queenstown en tijdens een (eerste) wandeling dacht ik een bergkam te herkennen uit de film the Lord Of The Rings (LOTR). Voor de kenners de scene uit The Fellowship of the Ring (Film 1) waar de fellowship geteisterd wordt door een sneeuwstorm voordat ze besluiten de route door de mijnen van Moria te nemen (maar dit terzijde).

de volgende dag ben ik met de motor een dagje gaan toeren in de omgeving en op aanraden van een iemand die ik eerder tegengekomen was op weg naar Glenorchy: na 350 km rijden pal aan de andere kant van een bergrug die ik al aan de Milford-kant had beklommen; ik denk hemelsbreed nog geen 20-30 km van mijn eerder kampeerplek aan Lake Gunn.! Dezelfde prachtige omgeving alleen wat minder verlaten. Ook hier weer veel wandelroutes maar ook een netwerk van gravel-wegen de bergen en de bossen in. En op deze gravelwegen heb ik feitelijk de hele dag vermaakt. Lekker rijden, af en toe een bergstroompje door(waden) en vooral genieten van de omgeving.

Ik heb die dag onder meer 'Paradise' gevonden en weet nu ook dat de weg naar het paradijs geen eenvoudige is... ;-)

Al rijdend kwam ik een paar keer een 4WD tegen van een of andere firma met onder andere verwijzingen naar de LOTR in de bestickering; blijkt dat in de omgeving van Queenstown en in Glenorchy in het bijzonder veel gefilmd is (en dus dat er nu tours georganiseerd worden waar dan precies). Nou het verbaasd me niets, niet dat ik iets herkend heb anders dan die ene bergkam maar er is een boek dat ingaat op de verschillende locaties en ik denk dat ik dat boek nog even aanschaf voordat naar LA vlieg...

  • 11 Januari 2008 - 11:26

    Gerda:

    Nee Tim,

    De weg naar het paradijs is zeker geen eenvoudige .........maar heb je het gevonden dan ........????

    Ik geniet iedere keer weer van je schrijfsels ........heerlijk.!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 156793

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: