The Blues - Reisverslag uit Collingwood, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu The Blues - Reisverslag uit Collingwood, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

The Blues

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

20 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Collingwood

Ik heb vandaag 'the blues'. The mid-summer-holiday blues.

Of het nu komt omdat het hier in het noorden van het zuid-eiland nu mediteraan, schroeiend heet is en ik nog 'in-tune' ben met de wat gematigder temperaturen van het zuidelijker deel. Of wellicht heb ik genoeg en licht 'home-sick. Mischien heb ik last van een 'sensor-overload' en heb ik 'genoeg' (teveel) natuurschoons gezien. Kan ook zijn dat ik besef dat ik precies halverwege de reis ben en het vandaag dus de eerste dag van het begin van het einde is en in die zin het 'aftellen' is begonnen

Hoe dan ook ik ben vandaag na een dagje 'rust' en wentelen en weken in de heet-water bronnen van Hamner-springs doorgereden naar de 'golden bay'. Aan de noord-kust van het zuid-eiland; naar het schijnt een van de vakantie paradijzen van de kiwi's. En daar kan ik me iets bij voorstellen; azuurblauwe zee, goudgele stranden in rustige toegankelijke (en minder toegankelijke) baaien. En dat alles in een mediterane setting. Wonderschoon maar het kan me op een of andere manier niet echt bekoren. Te bekend; deze mediterane omgeving.? Te weinig 'in-your-face' overbluffende natuurschoon.? Wellicht heb ik gewoon genoeg en is het tijd om naar huis te gaan. Of toch gewoon de blues vanwege het 'midden'. De 'Tango aan zee' van de Trockener kecks dreint al enige dagen in mijn hoofd ...

(http://www.lyricsspot.com/tr+ckener+kecks-tango+aan+zee-lyrics-994114.html)

Vanmiddag zat ik na het opzetten van m'n tent en de hitte ontvluchtend m'n blues wat weg te spoelen met een biertje in de lokale bistro (niet zelf verzonnen: zelfs de terminologie is hier mediteraan). Even verderop zat een familie: pa, ma, opa, oma en drie kids en ik besefte dat ik vooral de verschillende kids mis. Next of skin J&J (Jelke, Jildau) maar ook Joost, Nikki, en de deugnieten Floor en Daan.

Wel hoe dan ook 'gewoon' de bues. Wellicht tijd om nu even niet 'door te rennen' en even een korte pauze te nemen. Wat dat betreft zit ik wel op een goede plek het uiterste puntje van het eiland: in een plaatsje van nix. Naast een bistro, een winkeltje, een kerk, wat motels, een camping en zee; veel, heel veel zee. Ik denk dat ik hier maar een paar dagen in retraite ga...

  • 20 Januari 2008 - 09:59

    R&H:

    Kom op timon er gaat niks boven het vrijen leven je leeft als een god in frankrijk hier is het niks het land is plat nat en wind hier is het niks

    R&H

  • 20 Januari 2008 - 10:13

    Loes:

    Toch knap zo..........pas na 2 maanden ff een off-gevoel........maar niet zo gek hoor! FF over je heen laten komen ..... en dan gauw weer genieten!


  • 20 Januari 2008 - 16:40

    Gerda :

    Ik zie dat het broddelwerk is geworden helaas...........sorry

  • 21 Januari 2008 - 07:56

    Marcel:

    Bezinning krijg je niet door weer achter al die mooie dingen aan te rennen, maar juist van deze momenten. Part of the process! Geniet een paar dagen van de rust en laat alles eens over je heen komen. Weet zeker dat je er beter uitkomt.

  • 21 Januari 2008 - 16:53

    Ingrid:

    Tja geef mij een beetje bleu gevoel duurt de dag hopenlijk wat langer.. morgen..rot voor al dat lekkere weer...+*&%$ ben je nu alweer op de helft..kun je niet ff wat bijboeken of zo !!! hahaha..ben ik net(!)gewend aan een leeg buro naast me!
    ingrid,
    ps extra knuffel van Joost en Daan die overigens een playstation 3 spannender vinden....

  • 24 Januari 2008 - 20:44

    Zus:

    Hee Broer,
    Kop dr veur he!
    De kids missen jou ook hoor.
    Als t tijd is om terug te komen is het tijd, eerder niet.....
    Dus gewoon genieten reus!!!!

    Kus van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Collingwood

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 156797

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: