Storm - Reisverslag uit Collingwood, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Storm - Reisverslag uit Collingwood, Nieuw Zeeland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Storm

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

22 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Collingwood

Ook de natuur is even in mineur. Een of andere tropisch tyvoon maakt een afzwaaier naar de kust van NZ en levert een flinke depressie. Regen en flinke wind; ik denk dat ik nog maar even blijf hangen.

Vandaag, 22 januari 2008 is tevens de nationale uitvaart van Sir Edmund Hillary. Of zoals hij hier liefkozend wordt genoemd: Sir Ed. Conquerer of the Mount Everest, avonturier maar vooral rock-bottom plain (and modest) Kiwi. Zoveel is me wel duidelijk. Het land is al enige dagen in rouw en vandaag wordt met alle regards afscheid genomen van deze bijzondere man.

Al met al een dag voor bijzondere gedachten, contemplatie en reflectie. Zoals ook door jullie gesteld: ook (juist) dat hoort erbij en maakt de reis bijzonder en de moeite waard...

  • 22 Januari 2008 - 07:43

    Peter:

    Hoi Timon, waar je ook ben, je bent altijd jezelf, je zou jezelf voor de gek houden als er geen mindere dagen zijn. Ik heb zelfs op de helft van een vakantie van drie weken altijd al een mega dip kan je na gaan. Ik hoop dat het weer je de komende dagen een beetje gaat helpen. En in de zon met een goed glas, lekker uit de bleus komen, langzaam dat goede gevoel weer tot je nemen. Er is eigenlijk niets mooier dan dat, lang leve de dips. groet Peter

  • 22 Januari 2008 - 20:44

    Gerda:

    Ook hier aan de andere kant van de wereld is er even aandacht besteed aan de dood van Sir Ed.
    Indrukwekkend om het welkomslied te horen zingen bij aankomst van hem bij de kerk.

    En wat de dip betreft..........zonder die dip zou je al het moois niet eens op zijn waarde kunnen schatten.........sprak deze ervaringsdeskundige haha.

    De storm gaat weer liggen en The Blues gaat ook weer voorbij.

    Even een arm om je heen van je Mom.


  • 22 Januari 2008 - 21:02

    Peter S:

    Sir Hillary...een legende al tijdens zijn leven.......een voorvechter van de eerste orde..........terecht aandacht voor zijn heengaan......bij jou in NZ en bij ons....dus mondiaal.
    Die dip???? haha daar lach je om na 48 uur.....!!
    Weet je waarom.....niemand loopt er weg hoor...ze zijn er straks allemaal nog!!
    Weet het zeker......weet je !

  • 22 Januari 2008 - 22:02

    Richard Bremer:

    hoi timon, ik had laatst contact met ron nijhof en hoorde dat jij deze reis aan het ondernemen was. Ik heb de link gevraagd en vindt het erg leuk mee te kunnen genieten van jouw ervaringen.
    vriendelijke groeten
    Richard Bremer
    (familiebremer@versatel.nl)

  • 25 Januari 2008 - 20:35

    Bert Reiling:

    Ha die Timon,

    ook ik sprak eergisteren met Ron en heb je reisblog ff doorgelezen. Wat is het daar anders dan hier. Onvoorstelbaar. Ook al heb je daar ff een mineurtje. Geniet van ja reis! Het duurt toch ook maar even. Miischien is dat ook juist het ding waar je tegen aan loopt. Een soort mid-reis crisis!

    Je blog roept bij mij veel herinneringen op aan mijn reis in nieuw-zeeland.

    groeten, Bert

  • 26 Januari 2008 - 11:14

    Jeroen:

    Hé Timon,

    Alles goed? De storm overleeft?

    De halfweg dip ;-) Ik ken hem wel hoor. Maar je hebt nog maanden te gaan!! Langer dan je ooit achter elkaar vakantie hebt gehouden. Ben benieuwd wat voor bekende en minder bekende plekken je nog gaat zien. Ik beleef mijn reis op deze manier weer een beetje opnieuw. Top!

    Jeroen

  • 26 Januari 2008 - 19:29

    Fam Ike:

    Waai maar lekker ff door, groetjes van ons xxxx
    ingrid joost daan en arnout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Collingwood

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 156796

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: