On the road again - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Timon Knigge - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

05 Maart 2008 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Na drie dagen concrete junge was het weer tijd. Tijd om de boel te pakken en weer eens een andere omgeving te zien. New horizons...

En wat is de beste manier het land te bekijken... Uiteraard op een motor.! Deze keer maar een motor gehuurd. Kopen en verkopen is me toch echt een brug te ver voor twee week. En rondreizend in de USA uiteraard een Harley Davidson. Niet zo'n badkuip op twee wielen. Dat is toch echt mijn stijl niet en van dat gehang aan het stuur krijg ik last van m'n rug. Nee niet zo'n (strato)cruiser maar wel een Harley. Voor de insiders een Sportster 883; een 'naked' bike zoals ik gewend ben maar dan van de befaamde amerikaanse fabrikant.

En een harley is het. Met uiztondering van een smalle band aan toeren trilt de motor bijkans uit elkaar en ik begrijp nu ook waarom al die Harley rijders met de 'benen wijd' rijden. de constructie is zodanig dat je je knieen niet tegen de tank aan krijgt. Het mag duidelijk zijn. Al na twee dagen weet ik het zeker: een Harley is niet 'mijn' motor. Maar goed er is natuurlijk maar een manier om motor te rijden in America... En een sportster 883 is al niet een 'echte' Harley.

Eergisteren de 'bike' opgehaald en uit SF vertrokken. Via State Highway 1, een 'rustieke' snelweg die van noord naar zuid de kust volgt. En ik moet zeggen; een prachtige route die al slingerend de rotsachtige kust volgt. Lekker cruisen on the highway with my Harley. Hoewel het duidelijk lente is en de wind nog relatief fris is is het zonnetje heerlijk; California Sunshine...

Morgen komt Los Angeles in beeld, wat ik daarna ga doen is nog niet duidelijk. Wellicht nog iets zuidelijker naar San Diego (en de Mexicaanse grens) of wellicht buig ik na LA af naar het binnenland. Op weg naar de verschillende national parken; Yoshua Tree, Mojave Dessert, Death Valley...

Let's ride the snake (Jim Morrison, (in o.a. The End, the Doors))

  • 05 Maart 2008 - 08:39

    Loes:

    Hele andere wereld zeker daar in de states? Nog even genieten hoor!


  • 05 Maart 2008 - 11:33

    Rob:

    Kuifje in Amerika

  • 05 Maart 2008 - 18:05

    R&H:

    geniet er nog maar van want het is zo verbij

    groete van uit leiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Luis Obispo

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 156709

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: