Lokale bui - Reisverslag uit Neurenberg, Duitsland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Lokale bui - Reisverslag uit Neurenberg, Duitsland van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Lokale bui

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

06 Juni 2016 | Duitsland, Neurenberg

Dag 1, de kop is er af.

Een dagje snelweg, niet mijn favoriete plek met de motor maar goed je moet beginnen met een lange trek nietwaar als je niet in je eigen achtertuin wil blijven rondtoeren.

Vanochtend rond een uur of tien uit zonnig Leiden vertrokken en het was weer even wennen met al dat gewicht achterop. Twee gevulde koffers en een rol... Dat is toch even een ander gevoel op de motor. Tien uur later en ruim 700 km verder ingecheckt in een hotel langs de rand van de snelweg net voorbij Neurenberg. Morgen nog een klein stukje en dan begint het toeren; van de snelweg af en langzaam over de lokale wegen afzakken naar het zuiden.

Zuid Duitsland was het doel vandaag en dat is gelukt. Op voorhand nog wel even op de weerkaart gekeken. Het was hier immers bar en boos maar het geluk is voorlopig aan mijn zijde, opklaringen en mooi weer.

Onderweg nog wel een paar flinke, vooral lokale buien meegemaakt. Zo stond ik op een gegeven moment bij een tankstation even te pauzeren toen de lucht betrok. Links nog prachtig blauwe lucht en zonneschijn, rechts zware grijze wolken en zelfs onweer. Op de parkeerplaats kon je de donder horen. De scheidslijn bleef netjes liggen, links prachtig zonnig weer, rechts donder en bliksem. Ook na verloop van tijd; links de zo'n, rechts de regen.

Ik kon niet blijven en moest op een gegeven moment toch echt door. Naar rechts, het grijze weer in. En van de ene op de andere moment begon het te gieten. Je zag het aankomen of beter, je besefte dat je er in reed want de bui bleef waar die was. En stevig; water op straat en zelfs met mijn Gore-Tex jas voelde je de nattigheid doordringen. Veel harder dan 60 reed het verkeer niet en ik kan me voorstellen dat als zo'n bui een tijd op de dezelfde plaats en met die intensiteit blijft gaan dat je dan inderdaad flink wat wateroverlast gaat krijgen.

En zoals het begon eindigde het ook. Je zag ineens weer licht uit het grijs en plots was de regen weg en de weg weer droog. Zonnetje scheen weer en in no-time was alles weer heerlijk droog en warm...

  • 07 Juni 2016 - 08:27

    Ingrid:

    vroeeeemmmm vroemmmmmm. je bent al een eind gekomen de eerste dag!

  • 07 Juni 2016 - 09:34

    Henk:

    Ben weer lekker schoon na zo bui

  • 07 Juni 2016 - 10:40

    Loes H:

    He Timon, volgens mij ga je weer een prachtreis maken. Heel veel plezier!

  • 07 Juni 2016 - 18:41

    Gerda:

    Ik kan gewoon niet wachten op weer een bericht van jou en genieten wat je weer meemaakt.

  • 08 Juni 2016 - 09:28

    Peter Smits:

    Je blog gevonden, thx.
    Heb je een fotootje van je motor ? Mijn broer is ook benieuwd.
    Timon, nog heel veel rijplezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 156519

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: