De Alpen door - Reisverslag uit Ptuj, Slovenië van Timon Knigge - WaarBenJij.nu De Alpen door - Reisverslag uit Ptuj, Slovenië van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

De Alpen door

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

08 Juni 2016 | Slovenië, Ptuj

Dag drie alweer. Zonnig maar de verwachtingen zijn niet top en achter de bergen stapelen de wolken zich al op. Richting Slovenië vandaag. Een flinke rit en wellicht wordt het toch zuid Oostenrijk. We zullen zien wat de dag brengt.

In ieder geval weer mooie plaatjes. Dwars door (over) de Alpen en met een halfbewolkte, zonnige dag is het weer heerlijk rijden. Deels via doorgaande routes, deels via de binnenwegen en af een toe een mooie pas.

Halverwege de dag lekker luieren en lunchen in een bloeiende alpenweide, wat kan het leven toch mooi zijn. Zonnetje op het lichaam, uitgestrekt in het gras, omringt door bloemen en bergen... Life is good.

Door naar Wolfsberg en de lucht begint aan de horizon toch aardig (donker)grijs te worden. Ik besluit hier niet te overnachten en door te rijden naar Ptuj in oost Slovenië. Volgens de boekjes één van de mooiere steden van Slovenië en met een beetje geluk net uit de regenzone.

De weg voert over een (niet al te hoge) pas en nog voordat ik goed en wel de kronkelige weg naar boven neem begint het al te regenen. Wederom van die stevige druppels en binnen no-time ben ik doorweekt en is het asfalt nat en verraderlijk glad door afstromend modder. Ik ben dol op kronkelwegen met af en toe een haarspeldbocht maar dan toch liever met mooi en droog weer...

Gelukkig zie ik dat ik naar de goede kant op rij. De zware, donkere wolken achter me, blauwe lucht in de verte voor mij; dat geeft de burger moed en al voor de pas wordt het droog en even later is ook het wegdek weer maagdelijk schoon.

De eerste indruk van Slovenië is betoverd; groen, feeëriek en zoet. Langs binnenwegen zoek ik mijn weg naar Ptuj; een oud stadje rond een nog ouder kasteel aan de Drau. Het blijkt inderdaad een fraai oud stadje te zijn, met camping. Ik ben tevree en besluit een dag rust te nemen alvorens verder te trekken. De Balkan in...

  • 10 Juni 2016 - 10:00

    Gerda:


    Hoi Tim ,

    Je scheef ......Life is good , ik ben het helemaal met je eens.
    Ik blijf volgen hoor!


  • 10 Juni 2016 - 16:50

    Onno:

    ptuj is mooi net als de omgeving maar zagreb is maar een vlooiensprong ben beniewd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 156528

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: