Montenergo, bikers paradise - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Timon Knigge - WaarBenJij.nu Montenergo, bikers paradise - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

Montenergo, bikers paradise

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

22 Juni 2016 | Albanië, Shkodër

Wow, wat een landschap in Montenegro, bergen, canyons en valleien. De één na de ander. Perfecte spot voor bergliefhebbers en actieve vakanties. En ja, ook een waar rafting-paradijs

Dat, gecombineerd met goede wegen waarbij ook de doorgaande wegen de oude bergweggetjes volgen en het de vallei de volgende opvolgt na alweer een (hoge) pas. Een waar 'bikers paradise'. Slingerend door de bergen tot je er dol van wordt.

Ik had op voorhand al een gave rit verwacht en zo werd het ook. Een lange rit door geheel Montenegro. Van het noordelijke Durmitor naar het strand van camping Ada Bojana in het uiterste zuiden, tegen de Albanese grens aan. Even een paar dagen relaxen op het strand was het plan. Gewoon chill, ff nix. En zo gedaan, heerlijk relaxed, in de zon gezeten, langs het (zwarte) strand gewandeld en in de avond de zon in de zee zien zakken: heerlijk..

Vanochtend de grens met Albanië overgestoken, een kort ritje want het was heet vandaag, een graadje of 32-33 (in de schaduw) en dan zit het niet echt lekker op de motor in je beschermende motorpak. Gelukkig was de grensovergang snel en efficiënt waarbij er een speciaal pad was voor voetgangers, fietsen, brommers en motoren. Nog geen seconde in de brandende zon hoeven staan. Echt top.!

Morgen wederom zo heet. Maar weer eens extra vroeg vertrekken, richting de relatieve verkoeling van de Albanese Alpen. Wederom het hooggebergte in...

• 23 Juni 2016 - 08:16

Ingrid:

en strakblauwe hemel!

• 24 Juni 2016 - 13:38

Els:

Hi Timon,
    Wat ben je weer een mooie reis aan het maken.
    Helaas heb ik je voor je wegging niet meer gesproken.
    Time fly's en ik was zelf ook op vakantie.
    Des te meer reden om de verhalen live te horen als je weer terug bent onder het genot van een lekker biertje.

Mooie verhalen en verslagen, alsof ik een klein beetje met je meereis.

Geniet van al het moois onderweg.

Lieve groet,
    Els

• 25 Juni 2016 - 09:56

Gerda:

Wat geniet ik weer van je mooie foto,s