De Alpen in - Reisverslag uit Steinbach am Attersee, Oostenrijk van Timon Knigge - WaarBenJij.nu De Alpen in - Reisverslag uit Steinbach am Attersee, Oostenrijk van Timon Knigge - WaarBenJij.nu

De Alpen in

Door: Timon

Blijf op de hoogte en volg Timon

07 Juni 2016 | Oostenrijk, Steinbach am Attersee

Wat blijven die Alpen toch mooi... Als motorrijder blijft er toch niets mooiers dan bochten draaien en toeren langs de mooiste uitzichten en vergezichten.

Vanuit Neurenberg nog een klein stukje snelweg en dan van de grote weg af en de kleine baantjes zoeken. Nog níet echt zo klein als ik eigenlijk zou willen want Oostenrijk is de Balkan nog niet en ik wil door.. Dus dan toch maar de wat grotere doorgaande wegen maar wat blijft het landschap in de Alpen toch mooi...

Ineens was ie daar. Rustig was ik aan het toeren door het zuid Duitse Beieren en het golvende landschap. Het ging geruisloos over in het glooiende Oostenrijk rond Salzburg. Zoet glooiend, groen en rustiek. Lekker toeren, zonnetje op mijn bol, dit was weer heerlijk genieten. En plotseling tussen al die zoetheid stond daar in het landschap een kolossaal hoog oprijzende grijze rotswand; grijs, hoog, indrukwekkend hoog ongenaakbaar en groots: 'in your face'.

Ik was op weg naar Gmunden aan de Traunsee en deze kolos, de Traunstein (1.691 m) markeerde de oever en gaf het meer haar naam. Een indrukwekkend gezicht maar Gmunden sprak me niet aan en de GPS gaf aan dat er op minder dan een uur rijden aan een ander meer (de Attersee) een camping moest zijn...

Geen bijzondere camping maar goed genoeg voor een nachtje en aan de oever van wederom een prachtig meer begrensd door het nodige graniet van de Alpen. Goed genoeg voor deze nacht, de rest van de nog steeds zonnige dag, prima plek en na dat de tent voor de eerste keer deze reis stond was het tijd voor een baantje zwemmen in het meer.

Brrrrr, waarschijnlijk gevoed door smeltwater uit de omliggende bergen was het water 'freesing' koud. Koste even wat moeite erdoor te komen maar daarna was het toch wel heerlijk. Heeft daarna even geduurd voor ik weer op temperatuur kwam maar het was de moeite waard.

De buurman bleek een fervent trekharmonica-speler te zijn met een voorliefde voor Beierse volksmuzak. Kolere niet mijn stijl en hij had een heel repertoire. Gelukkig ook op deze camping rust vanaf 22 uur.. Pfffff.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timon

Een lang gedroomde reis naar en door Nieuw Zeeland. Maar niet nadat ik eerst even een weekje van Tokyo heb geproefd

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 156691

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 17 Juli 2016

De grenzen van Europa

19 November 2007 - 22 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: